Min favorit<3

Min ENDA favorit.. Alco<3
Allt på en gång kan nog göra vilken häst som helst.. Nåja.. Vilken UNGHÄST som helst fullkomligt craaaazy;D
Flytt, vila, vårkänslor osv *skratt*
Men jag har kommit fram till att både jag och Kajsa fattat det bästa beslutet någonsin i våra liv! Att flytta våra springare till ett privatstall är nog de bästa vi gjort, de går ute mer än 12 timmar om dagen, jämfört med två.. Som det var hela vintern på.. Ja.. De där stället..
"De där stället" var faktiskt den bästa platsen som fanns förr i tiden, dit man alltid åkte när man ville bort från "verkligheten" Men de var för längesedan, innan det blev annat av det hela..

Idag blev det en sen ankomst till Alco, var ju tvungen att jobba med.. =) Hur ska man annars kunna ha råd att ha en sån där guldklimp *fnissar*
Blev dubbelarbete idag när jag passade Jameson också, vilken lortgris till häst:P Men det är skönt att vi kan kompremissa sinsemellan så man slipper vara där varje dag; sex dagar i veckar räcker finfint:)
Sandra var med ute och hälsade på, och hjälpte till så smått:D Tihi..
Idag skrittade jag honom i en 40 minuter, tränade fram- o bakdelsvändningar, skänkelvikning, öppna o sluta mm.. Och så gick jag lite över bommar.
Han låg på bettet hela tiden och ville iväg, små skuttade o travade över bommarna hela tiden och taktade från och till.
Det värsta och läskigaste var nog när han resten sig nästan rakt upp i luften och hoppade jämnfota över en bom med bakbenen, helt oprovicerat..:/ Resningar har han inte hållt på med när man suttit på förr, det har bara varit bakbenen som fladdrat hej vilt..:P Nu gäller det väl att vara beredd på resningarna med så man kan dra ner honom.. Usch :S

Aja, nu ropar sängen. Morgonpasset i stallet i morgon så man får väl ta och sova lite..
Kram, Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0