Problemet flugor:@

Arh blir helt tosig.. Det var som om alla världens flug-ägg kläcks igår, just här nere i landet. Svingigt äckligt:/
Det är räligt nog att gå in i en myggsvärm men att det känns som om man ständigt går i en sådan svärm hur man än vänder o vrider på sig, det är enormt äckligt.
Tom hästarna var irriterade, MASSOR.. Alco som jämt kommer och hälsar på en i hagen gick mest rundor och slog med huvudet och hade sig. Vilken lättnad det måste ha varit när han fick komma in en stund!
Helt blodig och söndrig i öronen som de bitit honom.. Ja och alla de andra hästarna då med.. Så på söndag bär det av till Malmö för att köpa en heltäckande flughuva, som täcker nästan hela huvudet och öronen på stackarn.

Låter hjärtat stå över helgen,  han går inte helt rent i traven nu igen.. Men vi har i alla fall kommit fram till att det nog är för att han behöver skor.
Så på måndag morgon kommer hovis dit och slår på framskor på honom. Hans första skor :D Jippe!;)
Sen ska jag skritta honom lite smått, det är ju i alla fall ett plus med flugorna och hettan att han faktiskt går att skritta, han är lugn som en filbunke. Steppar inte eller något. Går möjligtvis väääldigt fort..
Sen var det de där med valborg på ridklubben med, krismöte i morgon om hur vi ska göra.. Men jag tror inte Alco kommer kunna deltaga.. Mycket bättre att han får gå lättare nu ett tag för säkerhetsskull så han håller.. Känns som om jag hellre prioriterar tävlandet och oss två framför en show som inte ger just oss två så värst mycket.

Tror inte tävlingen i Skurup blir av, men jag har inte bestämt mig helt än så jag kan inte säga för mycket. Mer än att jag kommer tävla samma datum dock kanske på annan ort i stället *ler*

Trevlig helg, Linda


image12


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0