Silver Fötter:)

Nästan i varje fall:) Igår var hovslagaren hos Alco och satte på honom hans första skor *stolt* Det får räcka med framskor nu i början, bakhovarna håller sig fina och hela utan skor och det borde de fortsätta med.
Vart väldigt förvånad, för han rörde inte en min.. I vanliga fall är han chicken när de slår metaller mot varandra, allt han gjorde var att stå och suga på grimskaftet och tugga på mina armar :P
Han var inte lite stolt efteråt, marsherade med höga kliv in i boxen med öronen som pekade rakt fram:P


Skrittade honom igår en sväng och tog samma runda med honom idag.. En lagom skrittrunda tycker jag.
Han såg så konstig ut när jag gick för att hämta in honom i hagen tyckte jag, som om han vuxit en hel decimeter över natten.. Sen så fort han kommit in stod hela hästen och bara skakade:/
Men när man dragit några borstar på honom så var han som vanligt igen, dock fortfarande hur mkt högre som helst ;D Haha..
Han krymper väl tillbaka till sin vanliga storlek i morgon *ler*
I övrigt ser han helt misshandlad ut, vet inte vad de håller på med i hagen för de saknas päls på sina ställen och han är riktigt svullen av ett bett vid magen, får väl dränka honom i anti bite nu som med täcket förut!=)

Ha de,
Kramar, Linda

image13

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0