Tycker om<3

Ingen av mina tidigare hästar kan mäta sig med Alco, någonsin.
Det insåg jag idag när jag stod och tittade på honom i gången när han gick lite åt höger, lite åt vänster, framåt tills linorna inte gav efter mer och sen lite bakåt igen *fniss*


Han var lugn och harmonisk rakt igenom idag, stod fint när jag borstade på honom och flätade manen. Manen flätade jag mest för att få pyssla om honom längre tid än vanligt innan ritten.
Skrittade ut en sväng längs grusvägarna, var väl inget direkt som skrämde honom idag iheller vilket var en stor lättnad *ler* Han verkade ha kul när han skuttade mellan grästuvorna som troligen ville bita honom;D

Igångsättningen av honom har gått lite trögt hittills måste jag erkänna, i fredags var det ju midsommar och jätte dåligt väder så då fick han vila, i lördags skrittade Freja honom åt mig för jag hann inte upp.. Så han fick åtminstonne röra på sig och sen igår (söndag) så var det dop i stallet så vi fick inte komma upp förens på kvällen och då blev det försent för min del.. Men denna veckan ska jag ägna var lediga minut med honom, för det är inte klokt vad bra man mår när man är där ute. Slipper alla räliga ungar som springer runt benen på en som yra höns osv:D

Ha de, Linda

image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0