Dum i huvudet?

Yes! Det finns det många som är men nu menar jag just EN person.. Eller egentligen två.. Suck, de borde va olagligt att ha djur när man inte kan behandla dom väl.

Det finns en sak som jag insåg efter att ha haft Alco på ridskolan typ 3-4 månader.. Det var att mitt liv är och kommer förbli ett rent helvete om jag står kvar; vilket jag givetvis inte kommer göra då jag flyttar på lördag *ler stort* 
Jag kan ju inte påstå att det är lättare nu när Alco är halt.. Veterinären sa ganska tydligt att han INTE ska gå tsm med andra hästar då han bara ska röra sig i sitt eget tempo. Vad händer? Jo! De kan jag ta och tala om. Han får inte vara ute alls:O
Paddocken som använts som hage hela vintern som nu är ledig släppte jag ut honom i. Bara så att han skulle få gå ute någon timme och andas frisk luft i alla fall. Men då fick man på fan, men nu är jag så arg så jag håller inte tillbaka hur jag känner längre. För jag köper inte att MIN häst ska lida för att HON vill komma åt MIG. Aldrig i hela mitt förbannade liv! Frågade rent ut att "var ska min häst gå då? Alla är ute UTOM han och det är inte acceptabelt!
Jo! Då kunde han få komma ut när alla kommit in i eftermiddag/kväll ist. Never!
Det är samma sak som om han skulle gå med andra hästar för ser han ingen lär han springa runt och vara orolig.. Hur bra nu de är på en skala..
Med andra ord kom jag till stallet nio i morse (för att hovslagaren skulle komma) och stannade tills min häst fick komma ut en stund.. SJUKT.. Helt jävla sinnessjukt!
I morgon kommer ridsportsförbundet, för hon har blivit anmäld så många gånger att hästarna är magra med mera.. Ska bli skoj och se vad de säger.! Ärlighet vara längst, var det inte så det hette? *hån ler*

image4


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0