Veterinär besök =)

Idag kom veterinären till stallet för att vaccinera några av lektionshästarna, Alco var inte bättre i benet så jag passade på att låta honom kolla det.

Vi har hela tiden trott att det är höger fram han har ont i men det var tydligen tvärtom. (inte konstigt att vi inte kännt något) Det var en minimal svullnad, eller snarare mer en "buckla" på insidan av skenbenet så nu blir det vila för honom. Känns bättre att höra en veterinär säga vad det är för fel än att dra egna slutsatser..
Han får vara ute som tur är, men måste gå i ensam hage.. Så med andra ord får jag kämpa sönder mig för att han ska få komma ut.. För det funkar ju som det funkar där uppe.
Han har nu 5  dagar på sig att bli bättre, inte frisk utan bättre.. Annars ska vi upp och röntga honom på ATG-kliniken i Malmö. *håller tummarna*

Uppdaterar emellanåt hur det går med benet, i övrigt kommer jag inte skriva så mkt fråns vi är igång och rider igen..
Tävlingsdebuten blir den 13 Maj *blinkar*

Have a nice day! / Linda

image4

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0