Mental träning

Mental träning kan vara ytterst lämplig ibland, speciellt när man vill sysselsätta muntergöken när han inte får ridas *fniss*  I natt eller i morgon natt kommer nog Gustavias föl:) SPÄNNANDE! Hoppas det kommer i morgon natt så jag får se den mede-bums. Hon har "släppt magen" och allt så very soooon!:)

Idag när jag pysslat klart med allt i stallet tog Kajsa o jag in våra knasbollan och borstade, Kajsa skulle ut på en ridtur och jag o Alco skulle bara mysa *haha, kan man säga så?*
Lajos hade vattenspridaren igång i ridhuset så vi gick in där och kollade läget, Maha. Ni skulle sett hans min.. Det var  iof han som drog in med mig i ridhuset. (det är som vanligt han som är ute och går med mig och inte tvärtom). Aja det är nog lärorikt för honom att se en massa konstigheter nu redan så han inte får toss för minsta lilla när han är äldre. Även om det var jag som var dyngsur när vi var klara och inte tvärtom.

Han äter inte krubbmaten alls, den tönten.. Medicinen måste smaka skit så nu ska vi spruta i honom den i stället för äta måste han.
Han dricker dåligt med, inte en droppe inne på natten.. Tycks bara dricka i hagen:/ Förvisso är det mycket vatten i maten men törstig måste man väl bli ändå?

Förresten! Fick bete där vi står i Gylle så jag slipper flytta på honom.. Jätte tacksam:)
Och han själv är nog glad att han slipper åka transport *höhö*

Hästfri fre o sön, skönt att koppla av lite ibland=)o

.. Vad jag tkr om min häst.. <3

Puss* Linda

ps. bilden é tagen på förra stället, av Sofie.

image14

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0