Blåst o kallt

Min tur att morgonfodra idag. Oehört tacksam över att klockan är en timme bak nu för man ser iaf lite när man kör dit vid 06 ;)

Alco fick mat halv sju och vid halv nio var han trött på att äta så han gömde höet i halmen i hopp för att få komma ut till de andra, men icke!;)
Skulle rida ut en tur med Hanna och Genial så han fick ge sig till tåls:P
Valde verkligen en bra dag att rida ut på (eller inte) Blåste grymt mkt! Lade ländtäcke på honom för att han skulle slippa frysa men när det fladdrade till i blåsen blev han tosig så redan på gårdsplanen fick jag kasta mig av honom och dra av det.
Därefter fortsatte vi nerför grusvägen och hann precis ner i slutet av den då Alco fann något läskigt (vet fortfarande inte vad) och slängde sig runt så jag var väl milimetern från att åka i backen och stukade på ngt sätt fötterna i stigbyglarna.. Genial var ju oxå tvungen att göra desamma så han reste sig så högt att han stångade Hanna i huvudet. De är typ i sådana stunder som man bara vill vända hem igen för man blir så trött...
Men vi fortsatte. Blev några nedtrampade åkrar och ännu mera resningar (mest för Genials del) MEN! Det var dock Alco som fann alla faror och Genial i sin tur som blev räddast:P
Galopp gav vi oss inte in på  för då hade vi troligen flugit av eller suttit på skenande hästar hem till stallet.. Så vida det inte gälls att galoppera sidsels i takt med när Genial skrittar ;)

Ridskolan nu snart för min del, Halloween-hoppning på g.. Alco och jag vill inte vara med eftersom vi anser att man hoppar inte över marshaller (eller hur det stavas) med hästar..

Tack för mig! Ha en trevlig kväll:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0