Blod, svett o tårar

.. men utan tårar ;) Hah inget blod iheller förvisso, fnissar!
Tränade för Monki idag *ler* Gick MYCKET bättre än förra gången så nu känns det lite mer som en lättnad inför tävlingen. Men jag VET att jag ska se det som en träning enbart.. Vet ju hur stirrig han va innan vi fick startsignal på distansen och ridskolan var han ju van vid sedan innan så det var möjligen därför han var så lugn där.. Aja får se! Måste försöka aktivera honom hela tiden så han inte hinner tänka helt enkelt. O GUD va pinsamt om han satsar på dressyrstaketen.

Tappat lite mer, suck. Det gjorde han förra året med vid denna tiden.. Skillnaden nu är att han står i ett annat stall där han får maten jag blandar tillskillnad från på ridskolan där den ibland byttes ut mot kanelbullar och ALCOS mat delades ut till lektionshästarna eller kastades eller inte gavs alls..^^ Faktum är att vi inte kan ha det bättre än vad vi har det just nu!
Han får hur mycket mat som helst och höanalysen är kommen nu så nu vet jag att höet är jätte bra, hög proteinhalt osv.. lusern,kraft,kornkross,soya,betfor,hö, b-vitamin. Proteinerna slår kanske ut varandra, who knows.

.. stannade kvar och pysslade i stallet efter träningen, passade Kikkis häst oxå. Sen hjälpa jag Kajsa att löshoppa Jameson, GALNING...
När de var klart var det lagom att ta in Alkisen från hagen, sånt busfrö.. Skuttade lite bakom mig och viftade med huvudet och naffsade mig i armarna.. Vad tog det åt  honom? Skratt.

image54

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0