Studiedag:)

.. firades med att tillbringa massa tid hos Alco :)
Vilket är behövligt för jag behöver mer tid på mig när ja é sjuk, allt tar så mkt längre tid att göra..

Jag, Hanna o Kikki red ut på en tur men då Kikki bara skulle skritta så red vi efter ett tag på olika håll..
Utforskade fler vägar o sånt. Vi skulle testa galoppera på en grusväg, men då Alco börjat sticka så fort man ska galoppera tsm med någon annan försökte vi att ta det lugnt..
Lättare sagt än gjort! Hanna sitter på Genial, en fd galoppör och jag på Alco som inte ville låta Genial gå om hur mkt jag än försökte bromsa ner honom. Det gick som tur var under någorlunda samlade former trots att jag inte fått stopp om han ökat på  lite till, vilket han självklart gjort om han fått chansen.. Tur där finns så mkt vattenpölar på vägen som får honom att bromsa upp så man hinner hoppa till lite, skrattar.

Annars gick det jätte bra! Var säkert ute 2 timmar .. Har börjat uppskatta att rida ut mycket mer nu när jag vet hur jag ska trilskas med honom när "fara" dyker upp.. Så som övergångsställenas markeringar eller stora stenar. Lastbilar och sopbilar eller traktorer bryr han sig inte ett skvatt om nämligen, Haha.

image51

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0