Tävling på gång:)

Steg upp halv sex i morse, min tur att fodra morgon.. Yeahij *ler*
Dimma och bäckmörkt, inte en gatulampa när man är ute ur stan och jag som är mörkrädd (hur ska ja klara hela vintern) Satte moppen och sprang in i stallet och slängde mig på ljusknappen. Haha!:P Uschusch..
Hästarna uppskattar att man kommer iaf!=)

Vid åtta var jag klar med allt , så strax innan nio red jag och Kikki ut på långtur med Alco o Speedy, dimma fortfarande, läskigt! Men vi mötte inte en bil på hela turen. Red ner till ridklubben som hade dressyr"tävling" idag (inte värt att kalla tävling när man inte tävlar på lika villkor, med risk för att låta malling men jag hade nog klått de som red på graman och inspänning och pessoa INNE på banan  om jag så ridit barbacka!) Tkr inte man ska kalla det tävling ens om man inte rider under de förhållanden som är när man tävlar "ute" hur ska de annars lära sig?
Var ute 3 timmar om man räknar med pausen på ridklubben en halvtimme ;) Mestadels SKRITT dock så han va inte ens svettig.

Anmäld till tävling nu *pust*
Södra Sallerups ryttarförening den 21 Oktober = SNART ;)

image53

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0