Blåsigt o kallt.

Trots vädert kämpade jag mig upp till stallet med cykeln. Svor nog i var uppförsbacke för man stod still och trampade. :P Men snart kommer min nybeställda moppe! Skratt*

Tror väder omställningarna gör hästarna piggare. Speciellt Alco då. Han brallade något fruktansvärt i paddocken idag. Var milimetern från att flyga av hela tiden, när han stannade upp emellanåt hann jag precis rätta till mig innan han for iväg igen. Vad tog det åt honom egentligen? Kunde nästan trott att han blivit stucken av en geting eller något *skratt*
Tog tag i honom och röt åt honom för att han skulle sluta (fungerar alltid annars) men då galopperade han på stället och stegrade ist, gäsp^^ När jag väl fick fram honom i normal trav kände man hur spänd hela kroppen var, och tack och lov för de! För då klämde man med benen så gott dt gick i väntan på nästa bocksprång.
Någon skulle seriöst ha filmat! Har aldrig varit med om något liknande med honom, i var galoppfattning sköt han rygg och bara drog iväg.
När jag kom in i stallet igen, röd i huvudet av ansträngning och sträckt var muskel efter nästan 1,5 timme på honom stod Kajsa dubbelvikt av skratt i stallgången för hon hade tydligen kikat på oss innefrån ridhuset *fnys* Han var inte ens varm där sadeln legat:O Kunde lätt ridit två timmar till för han var inte det minsta trött utan det var jag som var helt slut så jag fick avbryta när han hållit sej på "mattan" några varv. Tror jag kommer sova gott i natt iaf.

Låt det inte blåsa i morgon!

ps. 19 dagar till debuten!
/ Linda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0