Baby Valter;)

Så kom han äntligen. :) Gustavia fick ett litet hingstföl i söndags kväll. Lajos hade gått in och kollat på tv strax efter 21.00 och då stod hon bara och åt hö, sen gick han ut igen 21.30 för att kolla till hästarna ännu en gång, o där låg han. Lilly Baby Valter, tom moderkaka osv hade hunnit ut. Här talar vi rekord "förlossning";D
Sen namnet kan de ju talas om, jag har valt att inte yttra mig, HAHA. Tänker dock kalla honom Valle.. ;D
Han är sööööt:D Mkt mkt sötare än storasyster som har fler gener från sin pappa;D

Alkisen har inte fått kika på honom än eftersom Gustavia är otroligt bekyddande;) Hon låter knappt någon häst passera in i stallt *fniss*
. Lät honom vila idag, men pysslade ändå med honom. Måste ha varit jätte statisk idag eller något för det var inte klokt vad det smällde till emellanåt, Stackars Alco stod tillsist med uppstirrad blick och världens största näsborrar och tittade oroligt på mig *föööörlååååt* Gav upp borstningen och tvättade sår lite halvsnabbt och slänge på honom täcket och då small det till rejält, så Lajos fick knäppa det åt mig, haha.. Stackars Alco! Men jag fick faktiskt minst lika ont;D
.. hoppas på att vara mindre statisk i morgon och på att han hunnit glömma bort vad hemsk jag varit idag ;P

image122

Kommentarer
Postat av: Jossan

Halloj! Så sööt bäbis! Vad är det för ras?
Blöt ner borsten - det hjälper när det är statiskt! ;) Man kan oxå blöta ner händerna så blir det bättre & mkt sköljmedel i täcket hehe! Fast de knastar ju ändå när man drar av täcket... hum..
hehe! Kram kram!

2008-04-23 @ 13:12:06
URL: http://jozzans.bloggagratis.se/
Postat av: Linda/Alco;)

Jaww, visst är han bedårande *ler* Han är en av de knasigaste blandningarna jag stött på. Mamma-travare. Pappa- baskier ;D
Ska skicka iväg en hög täcken på tvätt nu, får nästan passa på o be dom ösa på med sköljmedel då *fnissar*

2008-04-23 @ 16:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0