Duggregn och konstig luft

Regnade lite smått idag när jag kom till stallet, var tvungen att pallra mig dit tiiidigt så jag kunde hinna med allt ja skulle innan jobb.
På med broddar och hoppade ute i paddocken, vilket himla bekymmer att få dom på honom:O
Första gången jag hade Alkisen broddad tom, men efter en halvtimmes kämpande fick vi fast dom *pustar*
Fick bli gymnastikhoppning, först cavaletti där han fick länge och korsta sig sen små kryss, studs osv.. Sen fick han träna på att stanna så fort som möjligt efter ett hinder oxå, tog väl en halv långsida att få honom helt stillastående men han lyssnar iaf=)
Han bjöd på glatt, var nog överlycklig att få hoppa igen:D Höll oss till max 0,7 m eftersom underlaget inte var det bästa ;P

Fick kört och hämtat morötter i Vallby med innan ja åkte hem; med Lajos bil.=) så tacksam att man kan få köra andras till jag hinner köpa mig en egen som förövrigt är på ingång det med.
Håller tummarna på fint väder i morgon, för Kajsa och jag har planer på en morgontur ut någonstans, bara en vecka kvar till distansen nu ju.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0