EnsamVarg;)

Fick bli stallet tidigt idag igen!=) Trivs nästan bäst med att vara där om förmiddagar faktiskt(:
Red ut med Alco en tur på ca 2 timmar med mestadels skritt eftersom de är så duktiga på att asfaltera vägar *suck* Men vi travade friskt på så fort där kom grus.
Under ena grusvägen forsade det vatten så man kan säga att det var en bro man gick över fast att vägen var som den hela tiden varit men med räcken i sidorna. Den har vi travat över många gånger när vi ridit tsm med Kajsa och Jameson men idag var den ju farlig:O Hjälp! Haha.. Alco visade vilken cooling han är som kan stegra o göra precis vad han vill med matte på ryggen. Dock förlorade jag tålamodet lika fort som han tänkte att det var jätte farligt att gå över så ju mer han stegrade och slängde sig ju argare blev jag. Till sist välte jag ner honom i en resning och drog bak honom, han fick backa flera meter innan jag drev honom framåt igen och så kom vi en bit sen skulle vi konstra igen, han galopperade sidleds samtidigit som han stegrade och slängde sig sidleds därifrån, drog ner honom på ändan och började backa igen, inte för det hjälpte för han hade inga planer på att gå över.
Hoppade tillsist av i farten och drog tag i honom, och drog med honom över "bron" och satt sedan upp igen. Svetten verkligen rann i ansiktet, haha. Måste ha varit inverkan av solen med *fnissar*
Tänkte testa något annat eftersom grusvägen framför oss nu var någon km lång innan det kom asfalt igen så jag fick upp honom i trav, satt ner hela tiden och började göra halter, ryggningar o fram igen hela tiden. Sen gick jag "sick sack" över grusvägen i skänkelvikningar hela tiden och när de gick felfritt la jag in öppnor och slutor med. Han tittade inte ens på en liten vattenpöl så aktiverad han var.
Testade lite galopp och i stället för att stå i lättsits vilket jag nästan alltid gör ute så satt jag djupt i sadeln och samlade upp honom ist, gjorde halter och fram i galopp igen och han lyssnade perfekt. Testade för första gången att göra skänkelvikningar i galopp och det gick! Han tänkte inte ens "matte va försöker du nu göra" utan han flyttade sig undan skänklen som om han aldrig gjort något annat *glädjerus* När asfalten kom igen saktade vi av genomsvettiga båda två och skrittade på helt långa tyglra hela vägen hem utan att ens titta snett på ett för högt grässtrå eller en för mörk fläck på gatan ;D
.. i övrigt så har han börjat få skav av bootsen som han har i hagen nu :( Vet inte hur ja ska göra. Skav av dom och utan dom trampar han sönder ballarna. Funkar inte att sätta sån dära självhäftande linda under bootsen iheller för den håller sig inte på plats.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0