Göingeritten 3/5

yesyes;) Ryttarmeddelandena är ute nu, förvirrande.. huuum
Detta förstår jag... Än så länge är vi 3 starter i "min" klass.. CR, 50 km. Bangenomgång 8.30 och start 10.00 och dessförinnan ska vi varit på veterinärsbesiktningen och Alco ska gärna få några fler min att coola ner denna gången.
Körningen dit (Glimåkra) tar minst 2,5 timmar , därför bör vi köra från stallet vid 05.00 *gääääsp* Känns ju som om man får muta folk för att få med sig frivilliga hinknissar;D
Detta förstår jag inte.. Haha;D Det verkar som om det är stor samling där dagen innan och veterinäsbesiktning och bangenomgång för de flesta då:O
.. men att vet. besiktningen för min klass gäller bara föranmälda hästar:S HUH? Föranmäld som i att jag är anmäld till tävlingen eller föranmäld som i att man måste "anmäla" om att man dyker upp tävlingsdagen och inte dagen innan:S

well well, ser ljust ut hittills för hans kondis är tiptop just nu.
Dock lika motarbetande i dressyren som vanligt just nu tkr ja. Suck.. Tragglade hur mkt som helst idag ute i paddocken för att aktivera hjärnan till max på honom. Allt går prima förutom traven just nu, han segar med bakbenen så tja.. jag lägger till flera cavalettiserier. Rider tills svetten rinner i pannan men han envisas med att korta stegen om han inte får springa fort. Testade att rida honom trött ist genom att lägga in MKT galoppövningar men det peppade honom mest att ligga på ännu mer, ställde mig tillsist upp i lättsist och lät han gå på i båda varven, skrittade en stund på långa tyglar och började sedan om med traven. Då gick det mkt bättre. Men hade önskat det var på top från början.
.. eller så är det bara jag som vill att vart steg ska vara perfekt just nu, att jag glömmer bort att småfel är ok så länge det bara är träning;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0