I think to myself

.. what a wonderful daaaay!;)
Alco, underbaraste underbaring!;) Det är nästan så man svävar på moln ibland när man studerar hans rörelser, hans gång, hans energi och framåtbjudning.
Det är nästan så att han skulle bli en liten hoppare oxå!:P

Kikki har som sagt flyttat Speedy från stallet men kom ändå upp snällt idag och hoppade Alco när jag stod och fixade avstånd, hinder osv osv. Jag blir som en tränare åt Alco, som sagt INTE åt henne utan åt Alco. Hon gör vad jag vill att HAN ska göra/träna på eftersom han har en mespropp till matte som ÄLSKAR att rida dressyr och sånt så länge man inte måste lyfta från marken i jätte språng, fnissar;D
Hon har hittat varje liten knapp på honom och jag på marken kan läsa av honom så bra så det blir så himla rätt efter ett ev stop eller knasigt språng.
De började med att värma upp över cavaletti och sedan hoppa små små studs och även trava över "vattenmattan"
Sedan höjde jag ett enskilt kryss lite och tillsist satte jag ett räcke på nedersta hålet och mattan under, flygaren flög.. Bokstavligt talat, han är så fin!:D
Ändrade och fixade och hade hela tidenkvar vattenmattan under det ensamma hindert.
Studsen blev till tre studs så att han fick träna lite teknik med.
Slutade det hela med en oxer på högsta möjliga hålet med mattan under, tyvärr kan man inte höja mer än till 105-110 cm något men mer än tillräckligt!:D
.. vilken bjudning och känsla. Jag rös nästan när jag såg all energi mot, över och efter hindert. *lycka*
Finns gott om bilder i min bilddagbok så glöm inte att kika där med.

image120

image121

Kommentarer
Postat av: Fia

Tävling på min blogg.. den slutar den 27 april.. Info står på bloggen.. var gärna med och tävla.. trevlig kväll :)

2008-04-20 @ 19:10:37
URL: http://bergden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0