Dressyr

.. efter att (nästan) ha återhämtat mig efter helgens festival "firande" inledde jag söndagen med ett dressyrpass för Lisa ute på stubben.
Kanonvarmt ute .. skööönt.. men Alco var slö, somnade nästan under mig *skratt* så idag blev det till o riiida. Hade plockat med mig remont-nosgrimman som jag köpt från Börjes för att se hur han gick med den och efter att ha provat den idag tyckte jag han gick MKT bättre! *smile* ska ge den en chans o försöka vänja mig vid att han inte är lika vacker med den på *asg*
Hur som helst var det träning på stubben.. Började med att lägga ner honom i låg form o få fram honom o få ett bättre kliv, sen la vi in förflyttningar o massa varvbyten osv för att träna på att hålla honom i exakt samma form hela vägen utan att han käfftar emot o slår upp huvudet precis när man ställer om.
Galoppfattningara var seeega ibörjan så fick göra om dom flera ggr innan både jag o Lisa var nöjda *trötter* Bytena gick inte däremot, han låtsades att han inte förstod vad jag ville ^_^ .. men allt kan ju inte klaffa jämt.
När jag plockade upp honom i hög form så blev han helt omvänd. Bättre steg o mer framåt, jag red bättre o satt mkt bättre  o drev på mer o ja.. :) Kunde knappt sitta ner i sadeln som han trampade med bak innan jag hann vänja mig.
Jag är verkligen jätte nöjd med idag! :)
.. o var nästan förvånad att han var såå lätt att lägga ner i låg form igen o behålla den fast jag längde tyglarna succesivt.
Gick bredvid honom när vi skrittade av så jag med kunde sträcka på benen, dom var som spagetti:O

Avslutade dagen med att bada honom, får ju passa på nu om det verkligen är så att hösten kmr i morgon:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0