Klättrande

Idag hade de tröskat färdigt åkern intill vår hage o plockat bort alla halmbalar.. *tjoho*
Sköt upp dressyrpasset.. IGEN ;) HAHA.. O bestämde mig för lättare markarbete o massa klättring i backarna.. För åkern går upp o ner hela tiden med rejäla lutningar.
Värmde upp lite lätt o klättrade längst med hagen upp, man kände inte hur brant den var från mitt i den *hjälp* Han kämpade sig upp o när vi väl var uppe o tittade ner såg vi bara prickar:O Vi fick slingra oss ner lite längre bort igen för jag vågade inte rida ner för den backen :P
Red lite lätt dressyr "nere" igen där de bara lutar lite smått.. Idag kunde jag riktigt sitta till honom o bromsa med enbart säte när det lutade neråt. Han brukar vara duktig annars med att smita iväg o springa fort så fort det lutar ;P
Klättrade i just den branta backen två ggr till o i en annan längre o brant en gång sen hade han verkligen mjölksyra i benen. Gick bara o snubblade när vi galopperade på plan mark o var bra trött. Så idag blev det bara en ritt på 40 min, men fy bubblan vad duktig prinsen varit idag! Ska lägga in lite klättring några ggr i veckan så länge stubben finns kvar :)

Åkte med mammsen om Willys på vägen hem o såg att lille-Kajsa stod i KorvKiosken utanför så ställde o pratade lite skit med henne en stund. Fick höra att det går skitsnack i stallet (som vanligt) om (mest) mig o Jameson-Kajsa.. ORKA!!
För de kan inte förstå att vi vill ha större hagar, "rider man så mkt behöver hästarna inte stora hagar" MEN LÄGG ÄGG VA!
Nä.. Jag säger då de, i vinter ska jag INTE ägna en timme till o få en över laddad arab Alco lugn så jag kan jobba en kvart innan jag själv är slut o sedan gå in med honom.. Utan jag flyttar helt enkelt inte hem honom igen om det blir hagbråk.. Suntförnuft funkar annars.. Varför inte på just denna biten?
Dom små hagarna byggdes i syfte att om det är jätte mkt snö ngt tillfälle kan man leda ut dom där så de får stå ute lite eftersom de ligger precis intill stallet. Men ist användes de i lathet o hästarna fick gå där från höst till vår för att det var snabbare o effektivare att dra ut dom där.
Men jag min dumma blondin har insett.. Jag BETALAR för o ha min häst där.. Jag har rätt att kräva lite för det är inte lite pengar jag lägger på honom i månaden ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0