Kul i skogen

Från att ha inplanerat ett dressyrpass ute på stubben idag ändrade jag mig tvärt när jag såg vilket ljuvligt väder vi tycks ha fått för idag.. Så det blev en mysig uteritt ist.
Traktorer överallt, de tröskade nog varendaste liten åker, men.. Vi överlevde:) Tack o lov hade vi sån tur med alla monster maskiner att de vände på motsatt håll när vi kom:)
Väl upp på ängen i skogen hade jag planerat att rida bort över stubben för att komma in i skogen längre bort.. Men attans, där höll en traktor på att "vända" stubben.. Suck.. Hoppas de inte é så tråkiga med alla fält att de inte låter den ligga ett litet tag iaf.
Galopperade över en stubb längre bort o försökte låta honom gå för fullt men han hade ingen lust att springa fort idag utan höll sig i lagom tempo :)
Inne i skogen sen igen fick han själv välja tempo i stort sätt hela tiden.. Tyckte att han oxå kunde få ha kul:) Blev mestadels trav o skritt omvartannat.
Sista backen ner innan vi kom ut på vägen igen är som sagt jätte brant så han får verkligen jobba med bakbena.. Vilket förvisso är bra:) men jag tycker det är jätte läskigt för han brukar hoppa ner de sista metrarna ;D Men idag gick han lugnt o fint.
Överväger mellan dressyrpass o vilodag i morgon. Får se hur vädert är :)


Lagtröjorna till mina hinknissar för distansen ;D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0