Markarbete

Betes-gubben var uppe på toppen av hagen med sin bil (fast på utsidan) när jag kom idag. Såg att han höll på att slå ner stolpar.
Tog in o gjorde i ordning Alco; som förövrigt har blivit jätte irriterad i ögonen av flugorna o fått en massa bulor överallt där han blivit biten..
Han fick ha sitt nya gråa schabrak idag och sin nya gråa flughuva så öronen iaf kunde få vara ifred när vi red; tog till höger om sommarhagen i 3-korset o travade hur långt som helst utan skrittpaus. Han kändes så suveränt fin, (vilket kan bero på att jag ansträngde mig i min lättridning) så jag kunda bara inte sluta. Långt om länge kom vi till en stor åker där de bara var stubb så vi red lite dressyr på 8-volter. Han blir för taggad på rakspår o med bara 3-delat på ville jag inte äventyra det helt för mkt:P
Sååå härlig!:) Hoppas han fortsätter vara så här underbar att rida, och att JAG inte slappar till utan verkligen riiider hela tiden så blir detta nog inte annat än bra!:)
Hemåt en bit på en grusväg tränade vi skänkelvikninar i galopp undan båda skänklarna sicksack hela vägen fram. *TOPPEN* Jag blir så där extra salig ibland;)
Smet över en åker hem så vi slapp rida hela den långa vägen tillbaka när vi båda var trötta o irriterade på flugorna. Tillbaka i stallet igen hade betes-gubben byggt ut betet åt oss o öppnat upp så nu blir nog grabbarna glada när de hittar öppningen:D

Hade med flugtäcket + huvan jag köpt så det fick han på sig. Lite missnöjd var han. Men i längden uppskattar han nog det bara:D
Bilderna é fotade med min mob. därav kvaliteten





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0