Nya skor o värdelöst väder.

.. i onsdags fick Alco som sagt nya skor på eftermiddagen o då jag var tvungen att jobba var Sandra där ute eftersom det var hennes hovslagare jag fick ta denna gången. Sandra lovade mig att hon sagt till honom att han skulle sätta VANLIGA skor på Alco o inte galoppskorna.. (eftersom jag inte fattar danska fick Sandra ringa honom o boka tid från början) .. sen i torsdags när jag kom ut o Hanna var med för o rida så såg jag att han fått på sig de förbaskade galoppskorna iaf *morr* sånt stör mig, NÅGOT FRUKTANSVÄRT:@ o nä.. Jag är inte sur på hovslagaren, inte de minsta för han fick troligen inte veta vad som gällde..
Nu får han gå med dessa i 8 veckor för jag tänker dock inte sko om honom. O visst, dessa är säkert skit bra o han sliter dom säkert inte fortare än de vanliga MEN där är INGA broddhål osv osv.. Så jag har ingen som helst nytta av såna skor i längden.

Igår vilade Alco eftersom det regnade massor,.. IGEN:(

Idag var det blåsigt men jag låter inte honom vila för det så vi red ut. Nu har vi en sån där "svacka" igen, eller Alco iaf.. Hade mössan på honom för att han inte skulle störas av blåsten så värst mkt o visst kändes han mer avslappnad.
Red igenom honom lite på ett stubbfält o där var han extra laddad och gjorde flertalet luftsprång o annat kul (sånt som han ansåg vara kul) Ställde mig bara i lätt sits o lät honom hållas.
Hela grusvägen hemmåt innan  vi svängde ner på stubbfältet vi brukar gena hem över så gick han höger ställd. Även när jag kortade vänster tygel o höjde handen rakt upp så vek han huvudet åt höger. Om jag så vände bort hela honom från högerkanten på grusvägen så pendlade blicken dit åt.. hopplöst^^ Hoppas detta enbart har o göra med alla farliga växter längs kanten o inget han kommer fortsätta med när vi tränar/tävlar vanlig dressyr.

Träning för Lisa i morgon.  Ute på stubben om det inte blåser för mkt:)

Hanna o Alco-bilderna




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0