Flipp-arne

En vilodag för lilla röd o han blir galen:O
Fick smak på det redan i hagen när han fick fri-spel när jag stod o kallade o sen satte fart mot mig så att leran flög överallt o ingenstans.
Hann precis ut o stänga grinden innan ja blev översprungen. *ajsing bajsing*

Fullt med folk i stallet o hästar överallt (de höll på o plocka in när jag skulle borsta) så innan vi kunde ställa oss i lugn o ro o borsta i fred..... haha*
Longerade honom över cavaletti. Bråkade med mig säkert 30 min av de 50 vi höll på. Trotsade o jäklades non stop när jag skulle värma upp honom.. Eller ja.. När han skulle värma upp sig.
Satte fart mot mig o hade sååå kul medans jag mest stod o blev irriterad.. För livet är faktiskt inte en enda lek även om jag själv skulle vilja leva i en musikal (mamma mia)
Få honom o skritta var gö svårt.. O få honom o trava o inte galoppera när jag hade de osm avsikt var likasvårt.
När han väl coolade ner skallen så kom Kajsa in med Jamis o longerade på andra volten. O Jamis bockade jäklar i det i linan o triggade upp Alco.. IGEN. *suck*
När jag slutligen spände in honom fick han jobba riktigt o skötte sig gallant.. Tom lyfte fint på benen öer bommisarna:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0