Förkylningstider. Igen^^

Vaknade med halsont o känner mig allmänt kass.
Snart bryter väl värsta förkylningen ut igen.. 2 gången på kort tid jag blir dålig.

Hade träning för Lisa vid två så var i stallet o fixade undan allt annat redan vid tolv tiden.
Har som sagt svårt o koncentrera mig när folk kollar; men det är nyttig träning med så jag fick anstränga mig som attans fast Sofia satt o kollade på oss :D
Höger-sidan är fortfarande den sidan som är mkt svårare med allt vad vi gör.
Men vi fick till ett par perfekta skänkelvikningar i trav för både höger o vänster skänkel trots allt. Sånt man alltid efter-strävar; då man "osynligt" får hästen (Alco i detta fall att flytta sig sidleds)
Känns faktiskt häfftigt när man äntligen lyckas så bra.

La även mkt vikt på galopp arbetet idag. Snygga fattningar och precis i tid, förvänd galopp, skänkelvikning i galopp samt snabba byten.
Tänk va. Den förvända galoppen sitter som en smäck redan!
Lisa är imponerad över hur snabbt han lär sig o vilka kliv framåt han tar. Det är bara högersidan vi måste jobba vidare med. Hon tkr det är svårt o avgöra om det är ryttarfel eller ngt annat som spökar. Sen har ju en del svårare för ett varv.

De é lite som Kajsa o jag disskuterade idag.
Det känns KONSTIGT när hästen snart kan mer än en själv. Hur katten har de gått till?
Man vill hela tiden utveckla/utbilda honom men det är knappt jag själv hinner med längre.
Ska ta en del lektioner på Lisas dressyrhäst så jag får rida på en annan lite med. Hon kan redan "allt" så där é de bara JAG som ska tränas o hitta knappar o göra rätt


Kommentarer
Postat av: "Farmor" Kicki

Guuuuuud vilken läcker ARAB!!!!!!!!

2008-12-09 @ 01:03:00
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0