Monki kom

Monki kom o kollade Alco idag.
Hon trodde att jag själv lyckats "knäcka rätt" i nacken igår för där märktes INGET idag.
Hon gav sig på ryggen då benen är fullt normala. Jag har klämt o kännt där men aldrig tyckt att han reagerat; mer än att han aldrig tyckt om att bli borstad med t.ex en piggborste på ryggen. Uppenbarligen har jag  inte tryckt tillräckligt hårt iaf för han reagerade en del o mest i höger sida.
Plötsligt blev allt logiskt iaf. Har ju gnällt över att han gått emot för höger senaste tiden. Känner mej till o med värdelös som inte kopplat fråns nu när han blivit "dum" o rida.. Givetvis inte DUM när de finns en anledning, men jaja.. Ni fattar.

Försökte få tag i vet innan idag men inte fått napp. Behöver ha ut honom så jag kan få utskrivet butta till honom under viloperioden.
Blir bara två veckor som jag sa från början om veterinären inte säger annat.. O sen longering med pessoa-systemet någon vecka + tömkörning innan man sitter på honom igen.

...Monki's åsikter (o inte jag som exprimenterar).! Hon är jätte duktig o kan sin sak även om hon inte är veterinär..
Givetvis motsäger hon sig inte veterinären men hittills har hon alltid haft rätt i vad hon sagt gällande alla sina egna hästar etc..:D

Förresten. Ni vet ingen som vill köpa en b-ponny?
Gotlands russ, heter Manique, . Monki's häst som hon haft uthyrd ett par år men som kommer hem nu o som hon ska sälja :D

Kommentarer
Postat av: Kajsa

Ingen vill köpa den jävla åsnan :D HAHA

2008-12-20 @ 11:07:37
URL: http://crownslutzena.blogg.se/
Postat av: Linda

Äntligen respons så var de bara du.. HAHA

Åsna? Din räkmacka;)

Han har säkert blivit väldigt fin nu när han slippit ridskola typ läääänge ;) HAHA

2008-12-20 @ 16:24:00
URL: http://§

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0