Favoriten<3

ÄNTLIGEN Alco och ÄNTLIGEN rida!:) Jag blir helt knäpp när jag är ifrån honom mer än en dag *ler*
Monki messade när jag serverat lunchen ute i hagarna till kusarna att hon inte hann komma ifrån jobb så vi får skjuta på träningen tills nästa vecka..
Lite tråkigt men va tusan, jag kan väl rida för det(A)

Kylan är tillbaka -2 när jag skulle rida, dock strålande solsken och inte så blåsigt så vi höll oss i paddocken. Inga bocksprång eller sparkar idag *pustar* dock var han vrål pigg. körde både step och moonwalk och taktade när han tyckte jag var för sträng och inte lät honom springa.
Magda kom ut och körde en "genomkörare" med oss i enbart galopp där jag inte ens fick ta halvhalter utan alla inbromsningar skulle ske med sätet (vilket det alltid ska egentligen så klart) men inte så lätt på en överspeedad häst. Samtidigt skulle jag driva och släppa fram nosen på honom. Det gick!;DJag kunde tom få ner honom i skritt med enbart säte när han var så här framåt och små busig.
Håller tummarna på att det ska vara paddockväder i morgon med:D

Släppte ut honom med Jameson i en större hage med lite gräs i. Gick ganska bra!:) Hoppas ingen tar friheten att släppa ihop dom annars bara för att de såg att de gick nu. För det går så länge där inte finns mat, absolut inte annars.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0