Flap-boots

Entligen! Efter att letat, jagat, sökt etc har jag äntligen fått tag i ett par flap-boots! Som dessutom är mörkblå *ler*

Kommer upp till stallet och skyndar mig så gott det går för att hinna komma ut och lina Alkisen i sina nya boots innan det blev mörkt. (inga planer på att sitta på första gången han hade dom på) Resonerade lika korkat som vanligt *blondin* "jag är ute i paddocken så har han mer utrymme att röra sig på om han skulle bli rädd för dom"
Inte nog med att det redan var "pigge-väder"
Skrittar fram lugnt och fint och travar hyffsat lugnt ett tag.
Sedan...  första bocksprånget,  han landar, glattar lite och blir väl arg på sig själv och bockar igen osv osv. Ja ni kan se själv. Glattar man bockar man.. Slutar man inte glatta slutar man inte bocka iheller. Reste sig och bar sig åt, ryckte tag i honom så fort han tänkte tanken på att lyfta från marken och av någon anledning snurrades mina fingrar fast i linan så handleden small till..
... rekordet blev idag 4 varv med non stop bocksprång.
Slutade jätte bra sen dock, när han fått busa av sig.
Suck man lär av sina misstag! Nu sitter man här med svullen och öm handled och håller tummarna på att det lägger sig till i morgon..

Nu blir det inte stallet från fredag igen pga tiderna på praktiken.. Men det ser jag framemot!:D Träning för Monki och mysa med min favorit.. Trots att han tillhör piggeliten själv;D

image102

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0