Halkkörning

Done..=)
Jag har dock stora problem med mitt kontroll behov, jag måste kunna styra upp var liten grej annars blir jag knäpp..
Som när man rider ut, visst kan det gå bra fort men jag måste i bakhuvudet veta att jag KAN stanna om och när situationen kräver det annars ger jag mig inte in på det från början.
Så kändes det idag, alla tjatar om hur kul halkan ska vara men mina ben var spagetti och jag såg framför mig hur jag tabbade och krockade med något.
Körde som andra bil när vi skulle köra i 40 km/h genom en hal kurva. Bilen framför snurrade runt runt runt och jag visste hur illa jag skulle må innan jag var i kurvan. Min bil hade tydligen slitna framdäck (och den framför slitna bakdäck) så jag svängde för allt vad jag var värd och försökte bromsa men vi fortsatte rakt fram och ner i "diket"

Efter ett tag fick jag kontroll över mina nerver och hade faktiskt skit kul! Körde över älgen några gånger dock men höll hastigheten ganska exakt och lyckades med var moment + INGA motorstop;D
Som bonus när vi varit ute på halkbanan och kört i två timmar skulle vi få prova krocka "jippie vilken bonus" kan man ju tycka. Testade att krocka i 7 km/h sen fick vi sitta i en bil som slog över på tak och skulle försöka ta oss ut, det är nästan så att jag börjar uppskatta cyklingen mer o mer nu;D Körläraren sa att i höst är det obligatoriskt att testa krocka osv. Men nu är det över iaf och har bara uppkörningen kvar!=)
Pappas tipps i hala kurvor var som vanligt extremt, ner med kopplingen och upp med handbromsen så att bilen "rättar ut sig" skulle jag testat de där hade jag nog inte blivit godkänd;)

.. sry. Inte mkt om Alco idag. Ska träna dressyr med sötisen i morgon så har mer intressant att berätta då!:) Min "bebis" förlorade inte sin matte i halkkörningen iaf *fniss*

Kommentarer
Postat av: Hanna

Hoppas att allt är bra!!! Vi här hemma i Blekinge
håller tummarn för att du klarar ditt körkort!! Elli skickar med lite lycko kramar :-)
Pussa Alkisen från mig!!! Hanna

2008-02-25 @ 20:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0