Skåningar

.. vet inte hur de ska bete sig när det kommer snö:O
Morgon fodring igår som sagt, sista hästen kom ut halv åtta sen var det till att fixa och dona sedan hem och ta bussen till Malmö för att möta Kajsa.
Började små regna lite men och tänkte vi. kör till ekohallen och shoppar skor + sadeltillbehör. Kommer ut på parkeringen, går två steg och håller på att sätta mig på rumpan. "jisses" islager precis över HELA marken, så hur  man än bar sig åt halkade man. Stannade vid Kajsas framdörr på bilen lagom för att vinden skulle få tag i mej så jag blåste bak över isen till hennes bagageutrymme på bilen *fnissar*
Glider iväg i 20km/h till Hööks för att konstatera att just den sadeln jag skulle ha inte fanns i lager så jag fick beställa den så den skickas hem ist.
Väl efter flera TIMMAR kom jag/vi tillsist hem (tack och lov) 93 olyckor här nere igår måste vara beviset på hur halt det var. Med andra ord var det inte tal om att åka ut till stallet igen för att rida.

Idag töar det (jippie) så i en hastighet på 10km/h och benen nere i sidorna körde jag till stallet i morse och slängde ut hästarna, och hann rida igenom lill skrutten till och med!:D Ramlade ner is från ridhustaket när vi passerade ena långsidan och han trodde nog han skulle dö och jag var inställd på att flyga i backen. Tappade stigbyglarna och kämpade för allt jag var värd med att hålla mig fast runt halsen på honom och efter vad det nu skulle föreställa var över stod han stilla och jag kunde komma tillbaka i sadeln igen, utan att ens ha nuddat marken *skrattar*

Nu hoppas jag det var all vinter vi kommer att få för det är frustrerande!

image87

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0