It's you...

. and me :)
Förutom att Alco bokstavligt talat behandlar mig som en baseball's boll så är det underbart att vara i sadeln igen (som om jag inte sagt det tillräckligt)
Pigg o glad o frammåt o ja.. Jag sitter på 3-delat hela tiden nu eftersom ja inte orkar ta med mig det andra tränset ut till betet *fniss* o så länge vi inte galopperar så går det faktiskt tillräckligt bra, måste dock rida med handskar ;D
Vi undersöker fler ridvägar osv.
Idag red vi till vänster om den stora sommarhagen uppe i 3-korset o vek av in i skogen när hagen tog slut. Klättrade oss uppåt tills vi var på gräsängen där vi travade lite lätt på raksträckorna, o fortsatte även hela slingan bort i både skritt o trav tills vi vek ner genom skogen igen på stigen där det lutar som minst neråt.
Halvvägs nera flippade han ur för en liten stock i sidan (som legat där sen första gången vi red där) blev tjurig på honom eftersom han é "farlig" när han gör så, kan ju bryta benen av oss båda *morr* trippade på tårna hela vägen ut ur skogen o ja fick sitta o "ta i honom" hela vägen ner. ute på gräsplätten sedan studsade han som en studsboll men matte sa SKRITT.
Kom upp på grusvägen då han höll på o dö över ett fladdrande grässtrå, o då tryckte jag på honom lite hårdare. Sköt rygg gjorde han så jag lättade ur sadeln o sen kom bakbenen rakt ut *asg* tyvärr har jag kommit på hur jag ska sitta/halvstå för att sitta kvar, synd ALCO ;);)  Det måste vara hans nya baseballs trick. Upp med bollen i luften o sedan skjuuut, tyvärr é ja bollen.. Men det blir inte "homerun" här för "bollen" kommer ingenstans *HAHA*
Nåja, han fick trava av på helt långa tyglar hela vägen ner till asfaltsvägen igen och uppförde sig utmärkt hela vägen hem.

I morgon blir det en vilodag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0