Tycker så synd om Alco

.. ringde veterinär Björn Von Holten i förmiddags från jobb, ville inte vänta tills ja åkte ut idag. Han sa att de borde vara en spark och att de i så fall är en blödning så att vi skulle avvakta och se.
Kom ut tillsammans med Sara på eftermiddagen för att kolla igenom benet och borsta och redan på långt håll såg man att det inte var ok. Nu är det jämntjockt från knäet och ner (alltså man ser inte var knäet slutar) och på insidan är det jätte varmt och svullnaden buktar ut ordentligt.
Han vill knappt stötta på det utan går lite på "tå" när man går med honom.
Fick inte tag i Von Holten så jag ringde Fork ist (den veterinär ja sagt aldrig ska få ha hand om mina djur) hade ju inte mkt till val, han ser inte "individen" utan vill att allt ska gå jätte fort. Självklart kan jag inte få ut någon veterinär idag så får sticka ifrån jobb i morgon bitti och dra direkt ut på betet för Fork kommer vid 9.30 och gud nåde honom om han är sen! Mår så dåligt över att jag måste låta honom gå ute en hel natt till, det bästa vore att han stod inne. Suck.. Vill han ha honom på boxvila ska jag åka upp till stallet där jag lånar ridhus och se om han kan stå där ett par dagar.
.. tror inte längre att det är en spark iaf.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0