Vilo Helg

Alco har fått vila både lördag o söndag.
Lördag för att det regnade massvis o efter vattenplaningen på väg mot betet var jag ganska skakis.
I söndags för att jag var på Falsterbo Horse Show hela dagen :) Handlade dock lite bonus presenter till honom där så han förlät mig nog *skratt*
Han sprang som en vilde när vi kom ut där igår kväll för att fylla vatten i vart fall och jag såg att bulan minskat en del *äntligen* så vi kan avvakta ännu mer med att be veterinären kolla;D

Idag klättrade vi lite i skogen, halt o jäkligt. Fick vända mitt i backen för att ett träd fallit ner o lutade mot ett annat så vi hade inte kommit under det. Satt nästan på rumpan ner igen. Fick rida en lååång omväg, bakom den stora sommarhagen, ner i den BRANTA backen o vidare för att slutligen komma upp på ängen. Där gav jag honom långa tyglar o travade på lite så att han själv fick välja tempo. Han gick hur rent o fint som helst:D Ett rådjur kom från ingenstans o både jag o Alco flög i luften *hjälp* tkr inte alls om när de kommer djur från ingenstans. De vrålade hela vägen in i skogen, var väl vansinnig på oss två som kom där den höll till *asg*
Skrittade länge uppe i skogen o tillsist ner genom en slinga där det knappt lutar neråt.
.. Ut på grusvägen där vi travade lite till sedan skrittade vi fint hemåt igen :)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0