Aldas bebis

Alda fölade igår natt, en jätte fin hingst fick jag höra, men han dog:(
Nu går hon och tittar ledsamt åt Guldas bebis hela tiden berättade Nathalie när hon ringde *stackars*

..........

Skrittade ut en runda idag, trodde där skulle dyka upp grusvägar på den "nya" rundan ja var tvungen att testa men de var bara asfalt alltså bara skritt, lika bra de iof för de var ju kokhett..! Fulgsprayet jag köpt från hööks suger verkligen stort, har alltid tagit de på honom innan ja släppt ut honom i hagen så ja har ju aldrig direkt kunnat se om de verkligen är så bra som de é sagt, men använde de när vi skulle rida idag, o vi hade ändå stora svärmar med flugor efter oss! *suck* .. hur som helst skötte han sig helt utmärkt:D
Lite surt att jag inte funnit paddock att träna i, första stället hade paddock men de hade den som hage till sin hingst o deras ridhus intresserar mig verkligen inte nu när de é sommar; de andra stället var super flott och toppen underlag, lite väl pedantiskt rent o stora svarta grindar som ramade in gården där man skulle trycka på en porttelefon o presentera sig sedan öppnades grindarna.. Bitchen till mamma som bodde där ville inte ha någon "inhyrare" på paddocken dock, suck.. :(
Kan inte åka iväg o träna, inte ens tävla! .. från häst nr 3 kmr ut till betet. Kan bara precis rida mina rundor o lämna Nasse ensam då men tänker inte göra de längre än så. Sen vet vi inte längre om hästen kommer att komma o även om den gör de kommer den inte stanna mer än 4 veckor,.. Well, de löser sig alltid! Någon som har en häst o låna ut?;);)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0