Aldrig är det helt ok

.. tkr de alltid finns ngt att gnälla över, men sen är man ju svensk oxå.. O vi är väl kända för att alltid gnälla?! ;) Haha*
Sista distansen (3maj) så kämpade jag mig igenom 53 km och framförallt mitt vänstra knä tog mkt stryk av de, bet ihop alla dessa km för ja verkligen ville genomföra hela tävlingen med en vansinnig smärta i knäet. Har sedan dess inte kunnat rida lättridning längre sträckor åt gången utan smärta så nu har jag köpt "ledande" stigbyglar som ska vara skonsamma för knäna; plattan där man har foten är liksom rörlig. De första två ggr när jag red med dom kände jag stor skillnad och var övernöjd tills igår när smärtan återkom:( Blir att jag måste dra mig till en sjukgymnast tror jag *ajaj*

Idag var det inget vidare bra väder, regn regn regn. Så när vi stod klara inne i det lilla stall där finns ute i väntan på att skuren skulle upphöra hann jag komma fram till att vi kunde rida upp till ridhuset och göra lite övningar så det fick det bli. Även om man skrittar minst 15 min dit upp så skrittade jag igenom honom lääänge när jag väl kommit in i ridhuset med, mjukade upp honom riktigt ordentligt eftersom det knappt blir någon dressyr där ute. Detta var ju bara 2 riktiga passet på över en månad. Lite smått stel o seg men väldigt medgörlig och blev mjuk igen fort.
Galoppen i höger varv var kämpig (han hittade något läskigt i ena hörnan och bromsade hela långsidan dit med huvudet innåtställt) *morr* blev så trött på honom för han gick inte ens att ställa om åt motsatt håll så jag tog ett mer bestämt tag i yttertygeln och tryckte till ordentligt med inner skänkeln o vipps brakade helvetet loss. Han missade dock en viktig sak där, han låg i underläge;D Vi var i ett ridhus o han kunde inte komma någonstans, alltså struntade jag fullständigt i om han skulle kasta av mig eller ej så jag vann fajten med dunder o brak o en sadel framme på halsen. Efter de gick han som en klocka igen, så HIMLA bra. Vi gjorde 3 byten i snett igenom om och om igen bla. o skänkelvikningarna kändes jätte fina! :) Hela hemvägen sen var han cool lugn, lyfte inte en min åt någonting. Totalt genomsvettig dock, men fy katten vad nöjd jag är med dagens ritt!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0