De kom en ponny till betet

Hanna åkte med mig o mamms ut idag.
Hon red ut på Alco när vi fixade med badkar o lite annat smått o gått.!=)

.. efter ca en timme var de tillbaka igen o han hade skött sig utmärkt trots all energi han samlar på sig;D
Vi hann precis bli klara med honom när Sandra kom körandes o stax efter henne kom Sofie med sitt ponny sto.
Koncentrationen på de sista tuggorna av kraften fanns inte för Alco, han steppade o gnäggade gällt så fort han såg släpen så de var lika bra o släppa ut honom i hagen igen.
Han o Nasse väntade otåligt vid grinden på att de skulle släppa in Maggie (tror jag hon heter) o sen bar de iväg,D
Ja katten va de sprang, men så fort Nasse stannade sprang Alco till honom o jagade på honom för han vågade inte springa efter damen själv.
Nasse var ganska elak och Maggie fick in en fullträff på hans ena fram, small rejält men än syns inget. Alco däremot verkade uppskatta damsällskapet och sprang med öronen spetsade rakt fram *skrattar*
Sååå härligt att se dom, hjärtat höll på o sätta sig i halsen några ggr när de kom i full fart ner för den brantaste backen i hagen. fick pustat ut många gånger var gång de kom ner igen *skrattar*
Sen orkade Nasse inte springa mer o eftersom Alco inte vågade springa ensam ställde de sig i varsin ände i hagen;D Han é ju ändå 23 år den gamle skrutten..

I morgon blir de nog att skritta ut alla tre. Eller jag hoppas de iaf, de ska dra en visdomstand så jag vet inte hur jag kommer känna mig efteråt;P
Mamma i övrigt börjar bli mer o mer seriös om att vi ska flytta ut till en liten hästgård så småningom, haha.. Hon är inte klok;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0