En mysig skogstur:)

Hade förväntat mig en piggelin idag med Alco var lugn som en filbunke:) Sandra gick med oss en liten bit ner mot vägen från betet sen vände hon tillbaka med hundarna igen.
Kände mig helt illamående och allmänt matt, så jag satt nog mer "avslappnat" än vanligt. Antar att man sitter och tjuvspänner sig annars då man alltid måste försöka va med på noterna och helst ligga steget före. Men som sagt, så var det inte idag:)
Märkte att han började spänna sig och bli rädd för något längre fram men jag ansträngde mig för att ignorera det och tittade på annat håll och tids nog slappnade han av och gick snällt förbi vad det nu var som var läskigt:)

Tog något skutt på de små terränghinderna, så välte han den översta grenen för jag inte alls hjälpte honom, saktade ner honom och när han nästan stannat vände jag mig om för att se hur mkt vi "rivit" så tar han ett jätte språng över kommande hinder *iiiihhh* sen fullt ös över nästan sedan var det tomt på den delen av stigen så jag kunde pusta ut:P
Klättrade upp i backarna lugnt o fint, så tog han något travsteg när jag tänkte skritt och jag var inte jätte beredd på de så jag hamnade bakom sadeln *fniss* men kravlade mig snabbt tillbaka igen för att han inte skulle börja sparka eller något:P Galopperade uppe på ängen och red sedan ner till grusvägen igen i andra änden av skogen, travade hela vägen tillbaka till där vi gick in i skogen från början för att hoppa en runda till.
Skrittade över det första hindert ute i kanten eftersom de var lagom förstört sedan vi slått i det:P
Man kan säga att de går två stigar paralellt med varandra, på den högra (där jag alltid håller mig) kommer tre små hinder och på den vänstra kommer betydligt högre. Syftet när Hanna och jag byggde om hinderna var att man ska kunna ta sig igenom "sick sack" för att slippa hoppa några alls.
Vi hamnade mitt emellan stigarna på ena hindert (alltså ute i kanten av det) sedan hamnade Alco i vänster spår där det går ner en "grop" innan hindert o sen kommer de "maffiga" ( i mina ögon) hindert och jag fick inte stop på Alco, gjorde något konstigt skri i luften (men fy va häfftigt det var, vi flög ju) :P:P Sedan tog han sikte på nästa, kämpade med att stanna honom för nu ville ja inte mer, de é ju läskigt!:P Han studsade som en gummiboll innan han stog stilla, en liiiten  bit innan hindert (vad bra att jag lär min häst stanna på hinder, haha... men ja ser mina gränser oxå, hade nog gått åt skogen om vi hoppat de) klappade om honom o pustade och gick sedan vidare.
 Kom ut långt bortom den stora sommarhagen igen där man ska ta sig ner för en BRANT backe innan man é ute på vägen igen, trodde jag skulle glida av honom, låg nästan bak för att inte irritera honom för mkt:P Det lilla shettisfölet i hagen sen fick värsta rycket;) Det såg ut som Gizmo ungefär (min katt) när han sätter fart o bakbenen bara snurrar *asg* Satt dubbelvikt av skratt och Alco försökte trava ute på asfalten för att hinna med den lille.. Så SÖÖÖÖT!:)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0