Morgonritt

.. trött som en gnu steg jag ur sängen halv åtta idag. Vet egentligen inte varför, för jag var sååå trött men kunde ändå inte somna om^^
Åkte ut till Alco strax efter nio, han låg o sov i hagen när jag kom körandes *söööötnos*
Undertiden som jag hämtade ut grejor så hann han resa sig så jag slapp åtminstonne väcka honom;)

Satsade på att hitta en stor äng att rida lite dressyr på så det fick bli dressyrtränset idag (har inte ringt paddocks-tanten ännu) Tetsade lite nya grusvägar och så stötte vi på flera monster som låg och lurade ute på åkern!! *hjääälp* Då måste man visa hur TUFF man är och kasta sig åt alla håll och kanter och stegra sig när matte blir arg (hade dock spö med mig för en gångs skull så fajten var vunnen överdrivet snabbt) Red fram till monsterna så han fick titta på dom, han gick skakandes dit och vågande knappt lukta på dom.. Haha, alltså.. Dessa LÄSKIGA monster var stora rundbalar med halm *asg* De é ju absolut inte sånna vi har hemma i stallet året runt annars;D

Hittade ingen äng eller liknande att rida på så de blev bara grusvägar, men dock mkt dressyr för det!=) Fast på raksträckor ist. Kändes inte helt ok att sitta med vanligt 3-delat men tar man bara tag i honom lite mer emellanåt så han vet att "hej, jag sitter fortfarande kvar här" och då suger han sig inte iheller fast.
Jätte nöjd med min pluttis idag!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0