Nya skor(:

Uppe med tuppen idag igen!:) Hovslagaren skulle komma halv nio ut till betet så jag fick köra hemifrån lite i åtta. Hann ut några min innan han kom så jag hann bära ut sadel o grejor och dra över honom med en borste:)
Hovis var ganska punktlig som vanligt, även om han hade lite svårt att hitta ut:P Alco var tråkig som katten idag, stod och gungade fram och tillbaka och hängde sig över hovis som i vanligordning stod och lyfte hela Alco. Men han blev tillsist förbaskad på honom när han var på ena bakhoven så han röt åt honom och daskade till honom, då vaknade Alcos hjärnceller till liv i sommarvärmen och han stod snällt som ett lamm:)
Provade andra bakskor med sidokappor ist så att han skulle kunna korta tån lite mer, hoppas de funkar ännu bättre än de andra:)

Så fort han var färdig skrittade vi ut en runda så han fick röra på sig. Blev bara precis skritt med eftersom chansen att han skulle vara lite öm fanns ju, men han gick på som vanligt. Testade rida åt andra hållet idag uppe vid en stor sommarhage; där hade de släppt in ytterligare hästar, ett shettissto och hennes föl. Söötttt!
Red upp på nya skogsstigar och klättrade lite, var brant en bit men sedan planade det ut. Kom tillsist till en (vad jag nu skulle kunna kalla det) "bank" där jag var tvungen att hoppa ner, men eftersom ja bara skulle skritta o inte visste vart stigen ledde vände vi på andra hållet ist och testade lite stigar där. När vi sedan klättrade ner igen var det som sagt brant en bit:P Hade hoppats på att hitta en annan utväg ur skogen. Sadeln bara kastade fram och jag trodde jag skulle glida fram på halsen, men *pustar* tillsist var vi nere och jag kunde rätta till sadeln igen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0