Varma sommarkvällar

, minst sagt.
Var ganska svalt i förmiddags *yes* tänkte jag, men framemot middag slog hettan till igen.

Åkte o handlade vattenslang o kopplingar mm att ha med ut till betet idag, för att slippe springa o fylla badkaret med massa spannar så där heeela tiden^^
Fick även åkt in om Gylle och hämtat ena sorten av Alco's kraft som var kvar så han kan få lite efter ridning=)
Sandra kom ut vid sex så jag hann fylla på badkaret och bära ut all utrustning; grabbarna (spec Alco) sprang som galningar och stod och stampade vid grinden var gång de trodde jag var på väg ditåt *skrattar*

Sandra tog ut Nasse före mig och hann precis få bort hans rumpa när Alco hoppade ut ur hagen i ett jäkla språng med matte efter så gott det gick "pust, jag trodde du skulle lämna mig" sa Alco till Nasse, *asg*
Tillsammans skrittade vi iväg i solnedgången (vad romantiskt det lät, HAHA) Allt var så mkt farligare nu när man hade sällskap. Saker som Alco inte vänder blicken åt i vanliga fall var fruktansvärda, tror han suttit i rumpan på Nasse hela ritten om han själv fått bestämma.  Benen gick inte att lyfta på iheller, spec inte på plan mark, där snubblade Alco så han höll på flyga i backen ett par ggr "kvällsdrömmare nr 1", tror han gick och fantiserade om alla monster han kunde låtsas bli rädd för så att han kunde få igång Nasse som inte lyfter blicke åt de minsta;D och sen hade det så klart varit ett plus om han kunde få av mig på köpet ;P Fick rida en bit ute på en större väg på denna nya runda men där gick han så himla bra, han liksom vet var det inte är jätte farligt att vara skraj *hahaha*
Kom tillbaka efter 75 min eller ngt, myyys!:)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0