Spontana dagen:)

Kom upp till stallet vid tio, lagom tidigt för o stöta på Kikki's hovslagare. Jag begriper inte hur man kan ha sju meter långa påbyggda supermålade naglar när man är hovis;) Sen träffar ja sällan kvinnliga hovslagare så det kanske är modernt bland dom;) Har själv provat på lösnaglar en gång, såna man själv klistrar på tack och lov. De gick inte alls, kunde knappt hålla i borsten:P Nä.. super långa naglar passar sig bara när man vill klia hästapållen ordentligt;)

Blev som planerat ett dressyrpass idag, vi höll säkert på i över en timma då inget gick som jag ville. Solen gjorde ljusfläckar inne i ridhuset och de kunde man inte alls gå förbi och när det tränades skänkelvikningar så var det viktigt att blockera hela sin yttersida så man inte kände något tryck med skänkeln och rusa ut i sidan med huvudet högt. Nästan lite synd om Alco att han fått en matte som sällan låter sig besegras ;) Tragglade skänkelvikningar över 30 min, om och om igen tills det lossnade för honom. Sedan mkt galopp, ställa, öka, korta, byta mm. O vipps dök det upp en solkatt igen, arh.. *matte matte ser du inte* Sedan var det bara att börja om, igen. Så jag fick sluta mitt i alltihopa sedan för att slippa behöva börja om på nytt igen;D
I morgon tror jag att det får bli dressyr för oss igen, och så kommer Maja ut så jag får hålla lektion för henne på Popcorn *hoppas han sköter sig*

I övrigt har jag haft körlektion idag (tack och lov att snön hann smälta bort från gatorna) och så har jag sökt in till sjuksköterska:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0