Göingeritten, 53 KM

Pust, stonk o stön, äntligen hemma!:) Har varit vaken i fler timmar än vad som tänks vara möjligt.. *fniss*
02.10 ringde klockan och 02.45 hämtade vi upp Hanna och Freja, anlände till stallet strax innan 03 och gav Alco krubbmaten och de andra hö. Fyllde bilen med grejor och så fort Alco ätit upp drog jag över honom med en borste och sen började vi lasta.. Med lina bakom rumpan och ett ordentligt tag gick han in och stod snällt stilla medan vi fixade med mellanväggen och stängde.
Ganska exakt 04.00 kunde vi köra från stallet, fick bli första gången på "riktigt" som ja körde Alco, gick fullkomligt strålande!
Närmare halv sju kunde vi lasta ut en nyfiken Alco och bege oss till veterinärs besiktning, det var inte så många hästar "inne" just då tack och lov vilket nog spelade in då hans puls var precis över 40 *tummen upp* Fick ettor på sår och på gång.. Lite smått sur över det sista eftersom vilken häst spänner inte sig när det ekar när de springer på asfalt mellan två "lador"
10.00 gick starten för oss, jag väntade någon extra minut innan jag startade sen red vi oxå iväg:) Han skötte sig galant :)! Och hinknissarna mötte upp oss några ggr på vägen. Kom till en väg där man var tvungen att hoppa över ca 60 cm höga stenbumlingar för att komma fram, lite förvånad var man. Vände tillbaka och tog sats sen över och iväg, jiiihaa!:)
Korsade de konstigaste åar, bäckar osv med ingen riktig "bro" övergång utan man skulle klättra över, över fallna stenan, jisses!
Men Alco litade ÄNTLIGEN på mig till 100% och gjorde inte annat än o gick framåt när matte tryckte på.
Kom igenom vet.grinden vid ett tiden o då va de bara att dra av alla grejor o svampa av o ge vatten o sen springa upp till vet.besiktningen så de kunde stanna klockan. 52 i puls och inga övriga anmärkningar.
Nu hade vi ridit 33 km, alltså snabbare än Kajsas o min 33.a för tre veckor sedan(A)
Obligatorisk paus i 30 min, så Alco fick ännu mer dricka, beta gräs och äta lite betfor som mest bestod av vatten (A)
Ca 13.50 red vi slutligen iväg igen på våra 20 sista km, jätte trötta båda två och jag fick så ont i knäna att jag knappt orkade trava.. Men red de sista 2 milen på under två timmar, och har hoppat hur måååånga terräng hinder som helst på vägen eftersom Alco inte vill gå där alla andra hästar går;D Man måste göra de svårare ibland *asg* Skrattandes funderade jag på om Diesel inte ville ha en kompis som Jossan kunde tävla fält med;) *skratt*
Hur som helst. Kom i mål, hade inte koll på tid eller något och hade bara 20 min till vet besiktningen, mammsen hade inte med vatten så jag försökte få honom att dricka ur ett badkar där stod med det var FARLIGT:O
Han verkade lugn och avslappnad så gick upp till besiktningen. Puls 64... UNDERKÄND :( Arh! Nästa gång ska jag ha koll på tiden och pulsa honom själv innan så jag vet att den hinner gå ner, känns såååå surt! Men jag är fullkomligt jätte nöjd med honom idag! Kunde verkligen inte gått mycket bättre än så här av själva ritten.



image124

image125

Kommentarer
Postat av: Hanna

ÅHH VAD NI ÄR DUKTIGA!!!!! Jag är så J***a nöjd att jag sålde Alkisen till dig, bättre kan han inte ha det. Tusen kramar till er från mig o Elli!!!

2008-05-03 @ 22:09:11
Postat av: Anonym

GRATTIS till så fin ritt!! Gud va ni är DUKTIGA!!
Jag får ont i hela kroppen bara av att läsa er "resa" idag! HURRA från oss och stå på, ni är TOPPEN!! Detta är ju bara början ;) HÄRLIGT han har så otrolig hoppvilja, ska bli så kul å följa er!! Jozzan hoppar gärna din prins på tävling :-))
Mulpuzzar och grattiskramar!

2008-05-03 @ 23:00:51
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda/Alco;)

Tusen tack!:D Det gick helt stråålande, vi är "vinnare" för oss själva eftersom vi tog oss igenom alla dessa mil *ler stort* hade jag haft koll på klockan o väntat 5 min till på att pulsen skulle sjunka hade vi slutat två:)
5 timmar på hästryggen ger en värk i hela kroppen ja, HAHA:P tom lyckats få ett köttsår på innsidan av knäet *ajaj* Alco är däremot ofärskämt oberörd som vanligt o reda för nästa tävling:D

2008-05-05 @ 14:05:04
Postat av: Anonym

Du anar inte hur stolta och imponerade vi är över er!!!
Sköt om dina småsår och fortsätt njuta av varandra, ni är BÄST!!!

2008-05-05 @ 22:23:26
URL: http://www.aagrenarabians.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0