Grattis!:)

Monkis dressyrhäst Gulda har ÄNTLIGEN fölat, 3 veckor efter beräknat, men ut kom den iaf *fnissar* nu är det bara Alda kvar (mitt förra lipizzaner sto) men hon har inte gått över så länge än!=)

.. kom ut till betet vid ett, en stund efter att jag slutat skolan =)
Ösregnat hela natten och dagen så när vi kom stod Alco och Nasse under en massa träd och tog skydd, men de kom givetvis springandes när vi kom fram till staketet *skratt* Helt genomblöta stod de och bara skakade:( Usch vad jag fick dåligt samvete, första natten ute och givetvis blev den skit!
Kunde inte lägga regntäcket på honom eftersom det inte andas, och kunde inte ta in honom i stallet och låta honom torka så jag kunde slänga på det iheller eftersom han GIVETVIS plockat av sig grimman någonstans. Men Sandra och jag gick på grimm-jakt, Sandra kom flygande bredvid mig och höll på att flyga med huvudet före ner i gräset, ALCO!!! Han hade kommit travande bakom henne och sänkt huvudet och knuffat henne *asg* Han är sååå KUL!;) Hittade ingen grimma dock, bläää... Traskade runt i hagen tills skorna simmade av vatten ochtills byxorna var genomblöta upp till knäna;D
Pussade om pojken/pojkarna och åkte hem igen!:)

Pappa hade ringt på en bil åt mig i förmiddags som vi åkte och kollade på strax efter hemfärd, så ... Nu är jag en bil rikare!;);) En liiiten sööt en(A) - renault twingo

.. kom hem igen för att sedan åka till Malmö med Sandra (igen) HAHA! Blev 3 par nya skor var, sedan skulle jag in på hööks en runda och kom ut med en ny grimma, grimskaft och flugspray *skratt*
Åt inne på Jägersro Center och sedan skulle Sandra in på Stadium, GIVETVIS hade de börjat med hästgrejor *suck* sååå dumt, Nu var jag ju bara tvungen att handla massa hästgodis och en ryktborste, tack och lov hade de inte Alcos storlek i fleecetäcken;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0