Hästfolk

.. man har verkligen valt helt fel sport om man tror man ska vara omringad av trevliga människor. Vi har hittills konstaterat att de "trevligaste" tävlingsplatserna är distans för där är ALLA trevliga och alla pratar med alla.. *me likes*

Åkte som sagt med Kajsa och Jameson till ATG idag, de skulle vara där inne kl elva och vi var där inne typ prick (lite sena enligt vårt schema) Haha* Kajsa anmälde dom och vi lastade ut och gick in och ställde oss, boxarna var fulla så de stod i den hyffsat breda gången och väntade.
Förutom att det drog in på tiden så mkt att de tog hand om Jameson först 12.15 så hann en fullkomligt pantad ponny-mamma (jag tkr inte om ponnymammor) bara trycka sig förbi Jameson och gå, Kajsa hann precis få undan Jamesons rumpa. Och som om det inte är nog med det! När hon kommit förbi backar ponnyn rumpan rakt upp i Jameson som hastigt backar bakåt upp i några lådor och blir givetvis rädd, han stirrar i sin tur upp en häst i en av boxarna och blir själv mer stirrig och backar ännu mer. Så har kärringen mage att säga "ursäkta men ni skrämmer min häst" nej dra åt *arrh, behärska dig* Jag brukar ha svårt att hålla tyst när jag blir uppretad men är nästan stolt över mig själv som inte sa att ljud, hade det varit Alco jag stått där med däremot så.. !
Nej tacka vet jag vettiga människor som inte köper dyra hästar till sina små ungar så de kan vinna fina priser och föräldrarna kan tjäna pengar på dom sen;D

När vi väl var tillbaka i stallet blev det en ryktning av Alco och sårtvätt och massa liniment mm:) Därefter gav vi oss ut på en promenad tsm med Kajsa och Jameson och betade lite gräs längs vägen *ler* Känns dock mer som om att Alco är ute o går med mig än tvärtom.

Magda släpper sina hästar på bete typ snart, om 3 dagar tror jag eftersom hon avmaskade igår.
Sandra kör en "kolla masken"  på Nasse och Kajsa en på Jameson så jag kände att jag lika gärna oxå kunde köra på dt:) Fick köpt det idag så får fixa med det i morgon o posta det osv:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0