Lite fix!(:

Kom till stallet vid halv ett idag, efter att ha slappat heeela förmiddagen *ler*
Satte igång att smörja träns när mockningen var avklarad, hann smörja 4 st innan Sandra kom för att vi skulle iväg till betet och fixa:D
Kom dit för att konstatera att mannen som har det redan gjort allt, gått igenom hela staketet, tömt stallet så vi kan komma in med pållsen och så sa han att han skulle röja lite vid "skjulet" så det ser mer lockande ut för våra sötnosar att komma in och skjula för ev. regn=) *tummen upp*
Flyttar över dom tidigast nästa helg, men tror inte de kmr att ske fråns mitt i veckan, veckan efter den helgen. *lääängtar*
När vi körde därifrån körde vi åt motsatt håll för att kolla ridvägar, det visade sig att det nästan bara är grusvägar överallt åt det hållet så jag var nöjd och glad redan där,och när vi kört max 3 min såg vi att där låg en stor skog vi kan rida i (Sandra kände igen det från när hon tränade galoppörer på ett stall i närheten, då de brukade rida dit och hoppa diken mm) KUL KUL KUL!:D Ska bara hitta någon snäll själ där man kan få hyra in sig på deras paddock med ;D Men hittills ser allt lovande ut:D I värsta fall får jag ju åka iväg och träna med honom när jag vill träna riktigt och inte ute på någon äng.

Kom tillbaka till stallet och skrittade Alco barbacka ute i hagen, hal som en ål! Tror det blivit lite för mkt pälsglans på senaste tiden *fnissar* Provade trava lite i vart varv och han kändes som han ska igen:) Förutom att han inte fick med sig baken, han är ju en häst man måste RIDA för att han ska anstränga sig, han ger i stort sätt inget gratis, och när fröken matte sitter barbacka med kass balans så rider hon inte alls som hon ska. Benen flaxade längs sidorna mest *asg*

Smorde ytterligare 2 träns efter ridpasset, suck!:) Tagit hem några nu, känns ju inte som om jag kan rida med alla samtidigt ändå;D

image132

image133

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0