Mysturer till häst:)

Första ridturen ute på betet igår:)
Hanna följde med ut så jag lät henne rida *ler* När de red iväg så hann Sandra dyka upp med hundarna så vi fixade lite smått sedan körde vi efter Alco och Hanna. Stannade till vid en av "ingångarna" till skogen och när de dök upp gick vi efter dom in med hundarna springandes kring bena *skratt*
Hanna var lite osäker på stigen med alla pinnar, stubbar etc som de låg på marken, men jag sa till henne att släppa tyglarna och bara låta honom gå så gick de fin fint:)
Insåg inte hur brant det var uppför backen in i skogen innan de var försent. En fruktansvärd lutning och evighetes lång *blodsmak i munnen* Hanna fick låta Alco själv bestämma tempo för att han skulle orka upp och inte börja glida bakåt och samtidigt kravla sig över små små "stockar" men det gick fint. Dock fick varken jag eller Sandras äldsta hund luft när vi väl kom upp utan kipade efter andan *asg*
Väl uppe fanns där en jätte mysig och super lång väg där de glatt travade på och även galopperade lite, PERFEKT underlag!=) Sandra och jag gick undertiden och letade efter en väg ner för inte en chans att jag skulle låta Alco klätta ner i den branten iaf, illa nog att han blev tvungen att ta sig så långt upp. Hittade tillsist en smal (nästan igenvuxen) slinga som gick sick sack ner med lagom lutning. Så duktiga dom var!=)
.. väl ute ur skogen igen red de hemåt och vi körde tillbaka för att vänta på dom:) Fick bli en ganska kort första tur tänkte vi men de hade gått lite mer än en timme ändå när de var tillbaka=)

Idag hade jag Emma med mig ut så jag kunde inte rida ut. Hoppade upp barbacka för att se om det var något ställe som var plant nog för lite dressyr uppe vid betet, red tom in i hagen för att se men de var inte kul alls när de lutar så, hittade iaf hans av kastade grimma!;) Haha.. Slår vad om att han burit runt med den i munnen och slutligen lagt den där för jag letade just däromkring igår som den låg idag *suck*
Red max 20 min för kände att vi inte fick ut något av att rida runt lite på små gräsplättar som inte var stora nog att trava på, lät honom dock trava och galoppera upp och ner längs grusvägen några gången så han fick springa på lite(:

I morgon ska vi däremot ut och leta efter bra ridvägar!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0