på't igen

Nu har Alco fått stå två dagar, (läste i distans tidningen att en häst ska vila en dag för var mil den går.) visst behövde Alco vila lite men jag håller faktiskt inte med om det där riktigt. Ett dressyrpass är säkerligen på minst en mil, skulle man rida varannandag då?;
2 dagar blev hur som helst alldeles lagom för Alco o så lite lätt träning idag. = longerade honom i hagen. Tror träningsvärken dykt upp lite smått i efterhand för han drog benen efter sig, gick bara och bromsade och ville inte alls framåt, tråååkmåns;D Förvisso var det 23 grader ute och det fläktade bara lite lätt emellanåt;D Skratt* Men tog det så lugnt med honom så(:

Nu kommer Alco bara få 2 kg hö om dagen förutom krubbmaten för de går på gräs hela dagarna, han äter inte morgonhöet, lunch é inte lönt o ge och han orkade inte äta upp sina 4 kg hö igår kväll så kan lika gärna dra ner på det. Trappar ner lite lätt på krubbmaten med så att han är redo för att gå över på enbart gräs när vi flyttar till betet:D Tror dock att jag ändå kommer ge honom extra mat när jag rider i sommar, gjorde så förra och det blev hur bra som helst, han tappar inte i vikt fråns pälssättningen sen så det gäller att ligga steget före nu i höst så det inte blir som förra:)

Jameson som är nyopererad kliade av flughuvan i boxen när jag stod och borstade Alco, hade glömt att Kajsa sa att de stack fel när de bedövade så jag hoppade till lite när jag såg ett väldigt svullet öga, men jag misstänker att det sett mkt värre ut. Magda kom snällt ut och hjälpte mig på med den igen(: lille hästen, helt synd med boxvila när det är så fiiint väder *blinkar*

image126

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0