Poletten trillade ner igen:)

.. bestämde mig för att göra allt baklänges idag så började helt enkelt med att ta in och göra i ordning Alco för en ridtur. Klippte lite på den biten stubb han har så han såg anständig ut igen  *fnissar* Blir mer och mer imponerad av mig själv hur rakt och jämt det blir:P Sen har det kanske lite att göra med att han är duktigare på att hålla huvudet lågt och stilla *fnissar*
Red igenom honom länge i skritt först och sedan i trav, mkt halvhalter och böja höger, böja vänster och flyttningar undan skänklarna. Han drog sig gärna fri för höger skänkel och sprang mest iväg så att halvhalterna inte blev som de skulle *haa* Men utöver det gick han kanon *överös med beröm* Blev massvis med galoppfattningar med, jag la flera gånger till "fel" skänkelläge för att lura honom, och han tog hela tiden den galopp jag begärde *pustar* trodde han skulle envisas med att lägga sig i "rätt" galopp efter vilket varv han gick i och inte den jag bad honom om men han var jätte lyhörd och koncentrerad. 
Sandra kom när jag höll på att skritta av och så fort Alco var färdig för hagen igen åkte vi in till Malmö och besökte Hööks, blev en del nya grejor ;) Handlade ett set med grimma, flyveil,o grimskaft som de har på första sidan på hemsidan för Alco ville ju såååå gärna ha ännu en grimma;) *asg* Men jag tkr om när de matchar och den blir säkert nödvändig i sommar, handlade även ett nättäcke som han ska ha när vi åker på tävlingar i sommar, lagom svalt o skönt för transportfärderna, även de på första sidan tror jag *fynd dagen*
De hade dock inte en sån flughuva jag vill att han ska ha i hagen, vill ha en med en extra tygbit liksom med UV skydd som går ner över mulen som han hade förra sommarn eftersom han så lätt får soleksem. Åkte vidare in till Ekohallen för att kolla om de hade en sån men icke. Däremot hade de en slags flyveil med öron som jag faktiskt köpte ist tills jag hittar ett jag vill ha;) (de som han har på sig på bilden nedan) tyckte cob såg vrålliten ut så tog i strl FULL, de enda är väl att han får lite större öron men annars passade det utmärkt;)
Sen blev det så klart ridstrumpor o annat smått o gott;D

Betes släpp söndag morgon! *jippie*

image135

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0