Sista ritten i paddocken

.. på några månader tror jag:) (såvida vi inte åker hem och tränar lite under sommarn)
Alco och Nasse har gått i paddocken och ätit upp gräset nu ett tag, så jag gick av vana ut för att först ta Nasse och flytta han till en annan hage innan jag tog in och pysslade med Alco för att sedan kunna rida där.
Men han ville minsann inte bli infångad idag den där gamle skrutten *morr* Stod i mitten av paddocken och vände mig med ansiktet i riktning mot honom hela tiden och han bara sprang runt runt runt, jag gick inte ens emot honom, hästaaa fäää:O Alco som trodde de var lek började springa och busa han med så tillsist visslade jag högt och Alco kom fram och tvärnitade framför mig och började ner huvudet i grimman *duktig pojke*
Satte in honom i boxen och fortsatte på problem Nasse, Magda kom ut med en hink kraft men det var fullkomligt lönlöst, så..! Jag gjorde i ordning Alco och red helt enkelt dressyr barbacka i paddocken med Nasse kvar där inne.. Förutom att han störde vår bana typ hela tiden så funkade det jätte bra, för han sprang inte rundor utan gick mest och betade,.. Smått ivägen för oss som sagt^^
Det blev den där klassiska "stolsitsen" *fnissar* för att kunna hålla balansen, och när han ökade på traven lutade jag mig på tok för mkt tillbaka *asg* Men han gick fullkomligt strålande!:) Insåg ganska tidigt att så länge jag bara höll mig till att hålla balansen och jobba Alco så skulle jag strunta fullständigt i min sits idag, HAHA:P
Tränade jätte mkt flyttningar undan skänkeln och fattningar. Vid galoppfattningarna från halt la han öronen och sköt rygg något fruktansvärt i "starten", var nära på att åka av de första gångerna;P
Men jag är supernöjd över min lillprins för att vara sista dressyrritten på hemmaplan på ett tag:)

.. nu åker vi väl strax och hämtar släpen skulle jag tro=) Kör Alco och Nasse tillsammans i morgon, hoppas hoppas det går bra *ler*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0