Solstråle!:D

.. hjälp, det var 18 grader i skuggan redan lite över åtta idag = hothothot..
Men eftersom jag skulle leka instruktör idag spelade det mig ingen roll alls eftersom jag kunde passa på att sola *ler*
Visste inte riktigt vad jag skulle låta Alco och Kikki får träna på idag mer än att jag ville klämma in en trippelbarr under dagen.

De värmde upp lite lätt, sedan la jag in upphöjda cavaletti, gick strålande över i ena varvet. Från andra håller var de så klart skit läskigt så där blev det några tvärstopp och sedan travade han med frambenen över tillsist medan han hoppade med bak *asg*
Vi har små trästubbar i hagen som jag mest använt som hinderstöd till mindre hinder förr men som jag tyckte de kunde få hoppa över, där blev det också ett par stopp innan Alco förstod "men jaha, vill du att jag ska HOPPA över dom" Efter ett språng över hoppade han över dom som om han aldrig gjort något annat;D
Gick över till att låta dom hoppa ett studs som jag mha spannar försökte få lite högre än förra gången han hoppade, ingen tvekan alls på dom från något håll *smile*
Så var det dags för trippeln som jag så fint satt ihop med hinderstöd och spannar *asg (vad jag vill ha riktigt hindermaterial) Började med att låta de bakre vara kvar som ett kryss men eftersom Alco tyckte det var fjantigt la jag upp det ganska så snabbt igen(:
Han bjöd på så himla bra och stod och hoppade och studsade i kurvan mot hindert innan han var rakt mot det, Haha.. HÄRLIGT!(: Inte ens vid ett liten touch vände han öronen bakåt idag.
Breddade hindert ytterligare och höjde upp det till 110 cm. BUSENKELT tyckte Alco:D
.. avslutade dagen med småhinder så han fick busa av sig.

lyckades tyvärr inte med några bilder där han var helt i luften:(


image127

image128

Kommentarer
Postat av: Kicki

VILKEN KILLE!!! Så positiv, så framåt och så DUKTIG!! Heja Al Dia Capo *megaimpad*.
Och nu kommer rapport från ozz : Pappa Diesel & Jossan har gått de första 2 stegen av 3 idag vid fälttävlanstävlingen i Uppsala utan incidenter, så i morgon har de terrängprovet framför sig. Tror de ligger någonstans i mitten placeringsmässigt :-)
Kraaaaaaam

2008-05-10 @ 14:25:48
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda/Alco;)

Ja, han börjar fatta tycke för hoppningen. Kul med omväxling för honom iaf *ler stort*
Åh va kul att det gått så bra! Håller tummar o tår o hovar i morgon:D Spännande..!!Alco är sååå avis på Diesel!:D

2008-05-10 @ 22:38:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0