Dressyr för Lisa

Tränar nästan bara för Lisa nu.
Ska ta några pass för Monki med emellanåt.

Lisa = ger en hel del, petnoga o allt ska sitta fint.. Bygger vidare på samma övningar hela tiden så att man sakta men säkert går framåt o utvecklas..
Monki= Mkt intensivt.. Ger MASSOR på en lektion så man själv kan jobba vidare en längre tid innan nästa pass. Väldigt hög nivå på hela träningen o en klar fördel om man redan kan en del (hästen oxå) om man tränar för henne. Blir totalt slut o skakis efter ett pass, även hästen.

Så.. det var en enklare utvärdering av mina båda tränare:D

Idag var Kajsa o Lizzie med på träningen. Lizzie är på mycket högre nivå än Alco då hon är utbildad tom medelsvår.
Men ryttarmässigt är vi på samma; så det blev en givande lektion ändå:D
Jobbade vidare på slutorna. I vänster varv var det inga problem alls, det sitter verkligen där nu. Men i höger får man då kämpa järnet.. Men det lossnar nog snart där tror jag:D
Skänkelvikningarna ville sig inte idag.. Jag slarvade helt för mkt tror jag.. Vet egentligen inte varför det var så dåligt när det är något vi brukar vara väldigt bra på annars. 
När vi kom till skänkelvikning i galopp gick det förvånansvärt bra.. Lite chockad själv. Petade på honom med spöet så vi fick med rumpan o efter en suris spark mot spöet så gjorde han kanon förflyttningar.:D

Övade även på galoppombyten på en åtta och efter lite tjuvstart o massa träning på just det i förrigår så gick det kanoners för oss idag:D Bytade hejvilt om o om igen:D
Blev en kortare pust-paus sen på bytena igen.

Som avslutning körde vi lite förvänd galopp med eftersom vi började på det förra träningen.
O i höger varv går det utan protester men i vänster bytar han över till vänster med fram hur jag än bär mig åt.. Suck. Kommer få lägga ner MASSOR med tid o energi just här känner jag:D

Trötta o med ömmande muskler skrittade vi av lääänge *skönt*
Tur jag rakat honom;D 


Kommentarer
Postat av: Kicki

Heja, heja Linda!!

Guuud va ni är flitiga och ligger i!!

Massa mulpuzz :D

Kram

2008-11-09 @ 09:57:07
URL: http://www.aagrenarabians.com
Postat av: Linda

Tihi:D

Vi satsar stenhårt på o vara i full form för tävlingsbanorna i både hopp,dressyr o distans tills nästa år.

Nu är de bara ny dressyrsadel vi inväntar:D

2008-11-09 @ 19:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0